coachlife.blogg.se

Delar med mig av mitt liv som pappa, äkta make och skridskotränare.

Astana - DA!

Kategori: Allmänt

Hemkomsten från äventyret på andra sidan Atlanten blev inte vad jag hade önskat och hoppats på. På planet hem var målet att sova så mycket som möjligt, men tyvärr är jag ingen höjdare på att sova sittandes. Jag gjorde ett gott försök och fick iallafall ihop någon timma totalt sett över ca 14 timmar på resande fot.
Väl hemma hade jag skissat på en plan som jag verkligen såg fram emot, tyvärr grusades den av kraftig förkylning och halsont. Detta i kombination med jet-lag är inget jag rekommenderar. Jag vill bara påpeka att när JAG blir förkyld så innebär det en total avdäckning. Jag kanske är språkrör för det manliga könet kring denna sjukdom, men jag lämnar det utanför detta inlägg. Det otroliga med denna sjukdom var att den var borta redan efter 4 dagar, vilket aldrig har hänt innan. Detta har jag min fru att tacka som bad mig att vila och ligga till sängs för att bli "hel & frisk". Väl på fredagen passade jag därför på att göra så gott som möjligt utefter min tänkta plan. Att äntligen få vara med mina nära och kära i ett relativt normalt tillstånd var något jag verkligen såg fram emot. Leka, umgås och till och med starta med julpyntet. Det fick bli lite julpynt redan då, kanske är lite tidigt, men med tanke på min frånvaro hemma och att jag nästa gång kommer hem den 8:e december så var det läge att ta del av uppstarten av julen.

På söndagen var det återigen läge att ta fram resväskan för att packa inför nästa äventyr, världscup i Astana (Kazakhstan). Tidigt på måndagsmorgonen stack jag till Landvetter för att både hinna jobba lite och säkra att jag skulle hinna med planet. Efter ca 7 timmars resande intogs Astana. Denna stad känns för mig som en kopia av Dubai. inte för att jag har varit i Dubai, men jag har sett bilder. Mycket utav Astana känns helt nybyggt. Höga och nybyggda skyskrapor, enorma arenor för skridsko, hockey, velodromcykel och många andra komplex för att utöva idrott. Det är olika projekt och byggen här och var. Men man kan också se den äldre delen av staden med dess skramliga skjul där jag tror en del av invånarna bor. Luften känns väl inte helt ok för en lantis som mig. Med tanke på alla bilar, bussar & lastbilar som kör dygnet runt, tillika hänger på tutan så fort det är nått så är det väl befogat med luften. Troligtvis överlever jag detta med, då jag mesta dels hänger på hotellet eller skridskobanan.

I Astana kommer världscup 3 köras och med mig har jag David Andersson. David kommer att köra 1500m och 1000m och jag ser fram emot hans lopp. Precis som jag alltid gör när det är tävlingsdags. Följ tävlingarna HÄR

Nästa inlägg får bli en summering av tävlingarna samt nästa stopp. Berlin.

Med vänliga hälsningar

Mattias

Kommentarer


Kommentera inlägget här: