coachlife.blogg.se

Delar med mig av mitt liv som pappa, äkta make och skridskotränare.

Salt Lake City

Kategori: Allmänt



Världscup 2 startar om två dagar och jag ser fram emot tävlingarna. Salt Lake brukar bjuda på en väldigt snabb is & det är som oftas en intern uppgörelse mellan Calgary & Salt Lake vem som har den snabbaste isen på jorden. I Calgary noterades tre nya världsrekord & troligtvis kommer det att noterad nya här i Salt Lake. Det som skiljer Salt Lake mot Calgary är att man i Calgary har en helhets lösning med Universitet kopplat till skridskobanan. Likaså erbjuder Calgary "Oval program" vilket innebär att man som åkare har möjlighet att köpa sig en plats i en träningsgrupp och därmed träna under bra förhållanden och då även studera. Tidigare har svenska åkare valt den lösningen.

Något som känns oroväckande är det som har hänt & händer i Paris just nu. Alla vet vad USA blev utsatta för den 9/11 och USA finns som oftas med i sammanhanget när något annat land har blivit utsatt för liknande händelser. Igår kväll (lokal tid) fick ett plan mellan LA-Paris gå ner i Salt Lake för en extra säkerhetskontroll av planet. Säkerheten kommer garanteras att trappas upp i samband med tävlingarna & här känns det som aldrig lämnar något åt slumpen. Är jag rädd? Nej, jag har tilltro till säkerheten precis som jag hade i samband med OS i Sotji 2014. Jag hoppas dock att allt ont som sker just nu får ett slut, så att folk runt om i världen inte behöver utsättas för mer skräck.
Vi ses!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: