coachlife.blogg.se

Delar med mig av mitt liv som pappa, äkta make och skridskotränare.

Övernattning i Frankfurt

Kategori: Allmänt

Då var det dax igen. Världscupen är snart igång & säsongen bjuder på Calgary & Salt Lake City som premiär. Precis som säsongen 13/14 så blev resan inte som jag tänkt mig. Med tanke på Lufthansas pågående strejk så tog jag det säkra för det motsatta & bokade om biljetten med utresa idag (torsdag) istället. Resan var planerad ut från Landvetter till Frankfurt tidigt fredag morgon. Å med tanke på strejken så var det inte säkert att planet skulle lyfta, så valet var enkelt enligt min resebokare Micke:
 - Dra på torsdag istället så kommer du iallafall med planet till Calgary som lyfter på fredag.
Sagt & gjort så nu ligger jag i min säng i Frankfurt med väntan att åka till Canada i morgon. Nu ser jag att timmen är sen vilket innebär att jag åker redan idag!! Måste nog sova.
David reste redan i måndags så han är på säker mark.
Vad väntar i Canada & USA? Precis som säsongen 13/14. Åka så fort som möjligt  & förhoppningsvis leder det till nya framgångar & möjligheter att även tävla Distans-VM. David har haft en bra uppbyggnadsperiod men tyvärr dragits med några sjukdagar i slutet av oktober. Förhoppningsvis är all skit ute ur kroppen nu & jag hoppas på en frisk David under november månad. Han behöver det med tanke på hans tidigare år med twar & utmattade smalben ala compartment syndrome. Han visade fina resultat i början av oktober vilket var viktigt både för honom & mej. Lite mer arbetsro & planering för november & december. Så förhoppningvis är all "skit" ur hans kropp nu & vi kan blicka mot nästa helgen då tävlingen avgörs.
Jag Har ett mål att försöka uppdatera min blogg mer frekvent & ett inlägg varje dag kan vara ett rimligt mål. Följ med så märker du.
BTW Hur firade du Halloween? Själv är jag inte så mycket för denna sk högtid, men 2 av mina söner verkade gilla den.

Bhuuu!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: