coachlife.blogg.se

Delar med mig av mitt liv som pappa, äkta make och skridskotränare.

Då var vi igång

Kategori: Allmänt

Efter den intensiva och mycket framgångsrika säsongen 2013-2014 så tog musten helt slut. Det var en hård kamp att hålla sig ovanför ytan tills den efterlängtade semestern slog in. En semester som visade sig bli ännu mer jobb, fast då med helt andra förutsättningar och verktyg. Att måla om huset trodde nog min fru & jag skulle gå relativt snabbt. Det gick relativt snabbt men inte utan hjälp av svärföräldrarna, lillebror Sebastian, kusin Jerry och arbetsmyran samt vännen Kim. Resultatet blev väldigt bra & hela familjen trivs mycket bra i vårt nya grå/vita hus.
Från gult till grått
 
Lite skön avkoppling och spännande äventyr har det också hunnits med. Bla intog vi Skara Sommarland och Köpenhamn med mycket roliga upplevelser. Det är enklare att visa bilder och skaffa sig en egen uppfattning än att skriva. Kan också beror på att semesterlatheterna sitter i?
 
 
Finn kör lastbil på Skara Sommarland
 
Helen & Vincent åker bergbanan på Tivoli i Köpenhamn
 
Två trötta pojkar
 
Nu fortsätter arbetet med mina åkare och förtillfället befinner vi oss i Hamar och åker skridskor, ÄNTLIGEN! Vi har fått några riktigt bra pass tillsammans med det norska landslaget och förutsättningarna i truppen ser lite olika ut. Hampus och Nils har kunnat träna på efter önskad plan. David har lagt mycket fokus på rehab och uppbygnadsträning medan Adam har valt att kliva av sin racercykel lite tidigare än vanligt för att lägga mer tid och krut på skridskorna. Det ser väldigt bra ut och min känsla är på rätt ställe. Vi går nu in i period med mer specifik träning och mer tryck i passen. Jag hoppas och tror att detta upplägg ska göra åkarna än mer starka och motiverade att prestera på topp även kommande säsong. Upplägget har egentligen inga hemligheter utan det handlar om att hitta ett passande upplägg för varje individ och där de kan både ge och ta av varandras styrkor. Jag jobbar med ett gott gäng med stor potential.
Nils, Adam, David & Hampus i Hamar
 
Väl mött!
Mattias

Kommentarer


Kommentera inlägget här: